Minőségi kavics szállítás

Valószínűleg nem újdonság senkinek sem, hogy a kavics szállítás mennyire lényeges eleme bármely magán jellegű építkezésnek, vagy bármely építőipari beruházásnak. Az építőipari folyamatoknak ezen momentuma azonnal érthetővé válik, ha belegondolunk a kavics szállítás komplex mivoltába. Félre értés ne essék, nem azért említjük így a kavics szállítás témakörét, hogy túlmisztifikáljuk azt, ez nem áll szándékunkban. Ellenben megfelelő helyen kell kezelni ennek az alapvetően egyszerű fázisokból álló részfolyamatnak az egészét, hiszen nagyon sok múlik rajta. Ha ugyanis ez a lépés nem történik meg, vagy nem a megfelelő időben, esetleg nem a megkívánt, vagy előírt minőségben, akkor bizony a beruházót, illetve a megrendelőt akár anyagi hátrány is érheti.

Ez pedig nyilvánvalóan előbb-utóbb kihat a www.fuvar-oda.hu – kavics szállítás logisztikáját végző vállalkozásra is érthető okokból kifolyólag. Hova kellhet ennyi kavics, hogy egész vállalkozások veszik fel szolgáltatásaik közé? Lássuk csak. A két legfontosabb felhasználási területe építőiparhoz, vagy legalábbis építéssel összefüggő tevékenységekhez kapcsolódik. Az építőipari megoldásoknál van, hogy készen használják fel funkciójában (pl.: területek, alapzatok feltöltése, … ) és van, amikor segédanyaként betonba keverik bele. Ilyenkor sem az esztétika a domináns jellemző, hanem a szilárdsági, illetve funkcionális jellemzői, melyeket tervezett felhasználási helyén betölteni szándékozik a tervező végakaratának manifesztációjaként. A másik változat, amikor nem annyira anyagtudományi, illetve szilárdsági jellemzői, hanem esztétikai tulajdonságai miatt veszik meg.

 

kavics szállítás

A kavics szállítás „nyersanyaga”

A kavics szállítás során felhasznált tört kőzettermék természetes úton elaprózódott, javarészt kvarc- és kvarcitszemekből összehordott üledékes laza, természetes állapotú  kőzethalmazokból keletkezett mosott, tört, vagy éppen osztályozott terméke. Mint olyant, a talajtan és az építőipar is a maga szájíze szerint osztályoz és minősít. Így a talajtan szempontjából legalább átlagosan 2 mm-es nagyságú kőzetegységekből (úgynevezett frakciókból) áll, míg az építőipar 4 mm átlagos szemcsenagyságtól felfelé kezdi el csoportosítani. A kavicsok nagyrésze többségében folyók, tavak és tengerpartok mellet, illetve alján képződik áramló és bukdácsoló kőzetdarabokból, melyeket a víz kőzetkoptató hatása napról napra csiszol és alakít. Ilyenformán tiszta állapotában és természetesen homokkal keveredve fordul elő még a leggyakrabban. A kavics szállítás ideális nyersanyaga a folyók medréből, vízfolyásokból kikotort, tiszta folyami kavics, ami az áramló vizek sodrása folytán jól mosott, tiszta és csiszolt felületű, így beton készítéséhez ideális. A bányászati úton kitermelt kavics általában agyagos földdel kevert, így betonozáshoz csak megfelelő tisztítás és átmosás után lesz alkalmas.

A kavics szállítás mikéntje

A kavics szállítás rém egyszerűvé tud válni, ha már eldöntöttük, hogy milyen kavicsot szeretnénk fuvaroztatni. Ha nincsenek szigorú építőipari felhasználásból eredő megkötések, és csak „szemre” kell, hogy jó legyen, akkor választhatunk akár a fuvarozó cég honlapján lévő képek alapján is, vagy felhívhatjuk őket, hogy erre, vagy arra célra mely típusokat javasolnák. Ilyenkor a fuvarozó olyan információkat is tud adni, amelyek például a termék árával, illetve szállítási határidővel kapcsolatosak.

Tetszett? Oszd meg másokkal is 😉Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn