Mit nyújt a kettlebell edzés nőknek?

Érdemes leszögezni mindjárt az elején. Miért is ajánlott a kettlebell edzés nőknek? Hiszen számos edzésmódszert alkalmaznak a világ edzőtermeiben, a legkülönbözőbb célok elérésére. Miért annyira kiváló lehetőség a kettlebell edzés nőknek? Vannak, akik azt mondják, hogy nem való a kettlebell edzés nőknek. Ráadásul számos okot hoznak fel „érv” gyanánt, hogy vélekedésüket jogos érv színében tüntessék fel. Ezek egyik része sajnos keményen a női nemmel szemben dédelgetett sztereotípia, míg másik részük olykor tabukat dönget, talán még kissé közönséges is. Biztos kell, hogy legyen valami egy ilyen módszerben, amiért a „kettlebell edzés nőknek” téma ilyen felkapott lett.

Sztereotípiák a kettlebell edzés nőknek tartott edzéseit illetően

Az edzések alapvetően nem tesznek különbséget női és férfi művelői között. Így a kettlebell edzés nőknek – www.betterbell.hu tartott foglalkozásai sem térnek el lényegében a férfi fajtársaiknak tartott edzések menetétől. Ennek az az oka, hogy a kettlebell módszerét fémjelző szimbolikus súlyzó, a „gírja” sem volt kizárólag csak a férfiak munkaeszköze. Annál is inkább mert a gírja egy mérőeszköz volt, egy mérősúly. S mint olyant, bizony a földműveléssel foglalkozó családok, vagy népcsoportok hölgy tagjai is olykor megragadtak és feldobták a mérlegre. Aztán meg le is szedték onnan őket. Tehát nem igen maradtak ki ők sem a jóból! Közben az ő tagjaik is természetesen izmosodtak és erősödtek. Elég erős nők lehettek akkoriban az orosz szántóföldeken, ha jobban belegondolunk. Egy átlagos testalkatú városi ficsúrnak bizony keményen fel kellett kötnie a gatyát, ha egy gabonával foglalkozó család hölgy tagját kerülgette – különösen nézeteltérések és a viták rendezést illetően. Több mint valószínű, hogy a nők fölé inkorrekt módon helyezkedni kevesebb férfinak jutott eszébe. Vagy ha meg is fordult ilyen a fejében, gyorsan letett róla, amikor megpillantotta kiszemeltje szántókon edződött formás vádliját és erős karjait.

kettlebell edzés nőknek

A kettlebell edzés nőknek szóló edzései akkor miben mások?

A kettlebell sajátságai közé tartozik, hogy egészen nagy izomcsoportokat képes egyidejűleg megdolgoztatni. Ebben nincs különbség férfi és nő között. Ha mozog, mindegyik energiát emészt fel a mozgás végrehajtása során, tehát kalóriát éget el. A testépítő és testformáló edzések egyik leggyakoribb célja, hogy a testben addig felhalmozott zsír tömegét egy egészséges és az egyén számára elfogadható szintre csökkentse. Ezzel együtt jár a megmaradó szövetcsoportok –elkerülhetetlen- izommá alakítása, vagyis bizonyos esetekben cél lehet az izomtömeg növelése is. Ezeknek a céloknak az elérése és elérésük realitása függ az egyén alkatától, edzésminőségétől, annak gyakoriságától, és úgy alapvetően a teljes életmódja kihat rá. Ezért is javasolt bizonyos esetekben a teljes életmódváltás, hogy a fejlődni akaró ember életében minél több területen kerüljenek a szokásai egy, az egészséget támogató mederbe, ideértve a táplálkozási, mozgási és pihenési szokásokat is. Világos azonban, hogy a nők anatómiai sajátosságaiból kifolyólag más célokat tartanak maguk számára fontosabbnak, vagy éppen máshová, más területekre helyeződnek az edzések súlypontjai. Például nők viszonylag ritkán akarnak nagy mellizmokat. Szép, formás kebleket már annál inkább. A férfi szem számára is szebbé varázsolják a kettlebell edzés nőknek szólói foglalkozásai során a női idomokat.

Mit nyújt akkor speciálisan a kettlebell edzés nőknek?

Amit a kettlebell edzés nőknek adni tud? A testtartás javulása, az erőlködésmentes mozgás lehetősége, természetesen szép formák, magabiztos fellépés és növekvő állóképeség – hogy csak párat említsünk.

Tetszett? Oszd meg másokkal is 😉Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn